570 444 137
570 444 138
| sklep@24hurtownia-miodu.pl

Polityka prywatności

Polityka prywatności

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Polityka prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez
    Sklep, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób,
    których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików cookies oraz narzędzi
    analitycznych.
  2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego
    jest Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Miodex Jarosław Florek
    z siedzibą przy Ul. Jagodowa 10 , 32-660 Chełmek
    NIP: 5491053935,
    Regon: 852652651,
    Telefon: 509530564
    E-mail: sklep@24hurtownia-miodu.pl
    zwana dalej „Administratorem”
  3. Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z
    obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
    fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
    przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
    ochronie danych) – zwane dalej „RODO”.
  4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne.
    Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
    Internetowego Klienta jest dobrowolne, z wyjątkiem:
    · zawierania umów niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie
    Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i niniejszej
    polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania
    Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z
    Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie
    danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba,
    które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest
    zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych
    wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu
    Internetowego
    · obowiązków ustawowych – podanie danych osobowych jest wymogiem
    ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa
    nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np.
    przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i
    brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
  5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których
    przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i
    zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    przetwarzane zgodnie z prawem;
    zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
    przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
    merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
    przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż
    jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania;
    przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w
    tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz
    przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków
    technicznych lub organizacyjnych.
  6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia
    praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia,
    Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie
    odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Administrator stosuje środki
    techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych
    osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

§2

PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH

  1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy –
    i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
    osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w
    jednym lub większej liczbie określonych celów;
    przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
    dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem
    umowy;
    przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
    Administratorze;
    przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
    realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których
    nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności
    osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy
    osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
  2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia
    co najmniej jednej z podstaw wskazanych powyżej. Konkretne podstawy przetwarzania
    danych osobowych Klientów są wskazane poniżej

§3

CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH

Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych
przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Klienta w Sklepie
Internetowym. Przykładowo jeżeli Klient decyduje się na dokonanie zakupów w Sklepie
Internetowym i wybierze odbiór osobisty zakupionego Towaru zamiast przesyłki kurierskiej,
to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania zawartej Umowy Sprzedaży, ale
nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie
Administratora.
Administrator może przetwarzać dane osobowe w Sklepie Internetowym w następujących
celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:

Cel przetwarzania danychPodstawa prawna przetwarzania / okres przechowywania danychZakres przetwarzanych danych
Realizacja Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi ElektronicznejArtykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy)
Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy.
Zakres: imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy), adres IP, ID klienta.
Prowadzenie ksiąg rachunkowychArtykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. z dnia 30 stycznia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 395)
Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą).
Imię i nazwisko; adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy), nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Klienta
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec AdministratoraArtykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata).
Imię i nazwisko; numer telefonu kontaktowego; adres poczty elektronicznej; adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy).
Obsługa zgłoszeńArtykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata).
Imię, nazwisko, adres email, adres IP

ODBIORCY DANYCH

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji
    zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług
    podmiotów zewnętrznych. Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów
    przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich
    środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi
    Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
  2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do
    wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców –
    Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego
    celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
    Przykładowo, jeżeli Klient korzysta z odbioru osobistego, to jego dane nie będą
    przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z Administratorem.
  3. Dane osobowe Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym
    odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
    przewoźnicy / brokerzy kurierscy – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
    Internetowym ze sposobu dostawy Towaru przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
    Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub
    pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do
    zrealizowania dostawy Towaru Klientowi.
    podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w przypadku Klienta,
    który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą
    płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi
    obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w
    zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
    dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz
    organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w
    tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w
    szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu
    Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do
    zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator
    udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego
    zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu
    przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
    dostawcy usług księgowych, prawnych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe,
    prawne (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) –
    Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu
    na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego
    celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

§5
PROFILOWANIE

  1. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania do celów
    marketingu, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą
    zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości korzystania z usług w
    Sklepie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Sklepie Internetowym może
    być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przypomnienie o
    niedokończonych zakupach, przesłanie propozycji towaru, który może odpowiadać
    zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków
    w porównaniu do standardowej oferty Sklepu Internetowego. Mimo profilowania to dana

osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten
sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w Sklepie Internetowym.

  1. Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie
    zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego
    Towaru do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Towaru w Sklepie Internetowym, czy
    też poprzez analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie Internetowym.
    Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych
    danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy.
  2. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się
    wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej
    osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

§6

PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

  1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której
    dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania
    oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do
    przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw
    wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
  2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są
    przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody ma prawo do cofnięcia zgody w
    dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano
    na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez
    Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie
    określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności
    ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu
    Ochrony Danych Osobowych.
  4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie
    wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania
    dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania
    publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na
    podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać
    tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych
    podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane
    dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie można kontaktować
    się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą
    elektroniczną na adres Administratora wskazany w paragrafie 1.

§7

COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM, DANE EKSPLOATACYJNE I

ANALITYKA

  1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików
    tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę
    Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci
    smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep
    Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania
    można znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko .
  2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania
    przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:
    identyfikacji Klientów jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że są
    zalogowani;
    zapamiętywania Towarów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
    zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych
    logowania do Sklepu Internetowego;
    dostosowywania zawartości strony Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji
    Klienta (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji
    korzystania ze stron Sklepu Internetowego;
    prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu
    Internetowego;
    remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Sklep Internetowy poprzez
    anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa
    kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich
    przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w
    sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd.;
  3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie
    akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków
    korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej.
    Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć
    możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć
    wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może
    okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na
    niezapamiętywanie Towarów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).
  4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu
    widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z
    przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki
    internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia
    przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
  5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich
    samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w
    dziale pomocy przeglądarki internetowej.
  6. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics,
    Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway,
    Mountain View, CA 94043, USA), z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę

Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia)
oraz z usługi Heatmap dostarczanej przez firmę HeatMap, Inc. Usługi te pomagają
Administratorowi analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone dane przetwarzane
są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne,
które uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w
administrowaniu Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie
zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzające stronę Sklepu
Internetowego. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie Internetowym
gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzających Sklep Internetowy oraz
sposób ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i
przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane
demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.

  1. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania Google
    Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu można
    zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj:
    https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl